دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

ادای احترام مسئولان حوزه حج و زیارت به امام امت

با حضور در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی انجام شد؛

ادای احترام مسئولان حوزه حج و زیارت به امام امت

ادای احترام مسئولان حوزه حج و زیارت به امام امت

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رئیس سازمان حج و زیارت به همراه جمعی از معاونین و مدیران مجموعه حج و زیارت با حضور در مرقد مطهر امام راحل طاب ثراه یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به همراه جمعی از معاونین و مدیران مجموعه حج و زیارت در ایام سالگرد شهادت حاج آقا مصطفی خمینی طاب ثراه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.
دراین مراسم، مسئولان حوزه حج و زیارت با قرائت فاتحه و آیاتی چند از کلام الله مجید ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی بر عهد و پیمان خود با آرمان‌های والای امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدا دوباره تاکید کردند.
حاضران دراین مراسم به همراه جمعی از زائران حرم مطهر امام امت(ره) همچنین نماز ظهر و عصر را در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به امامت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اقامه کردند.
بر پایه این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین نواب درجمع نمازگزاران درسخنانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) راه ایستادگی در مقابل دشمنان را به مظلومان جهان آموخت، شکست کشورهای عربی در جنگ شش روزه در مقابل رژیم صهیونیستی را یادآور شد و مجاهدت و ایستادگی مردم فلسطین و غزه را ادامه پیروی از راه و روش امام امت و نتیجه بیداری به برکت نهضت امام و پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت های مقام معظم رهبری (مدظله) دانست.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: مردم بی دفاع غزه درحالیکه دشمن صهیونیست بمب بر سر آنها می ریزد ، ایستاده اند و پیرو راه و روش امام راحل در مسیر مبارزه با این رژیم کودک کش هستند و ان شاءالله به زودی غاصبان مجبور به تسلیم در مقابل اراده ملت مقاوم و ایثارگر فلسطین خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن سالروز رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) به جایگاه و منزلت آن بانوی بزرگوار اشاره کرد و سال ها اقامت امام امت در کنار حرم بانوی کرامت و ادای احترام به آن حضرت را یادآور شد.
وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) زیارت مأثور از ناحیۀ حضرت رضا (ع) امام معصوم (ع) دارد ، به این بخش از زیارتنامه آن حضرت "یا فاطمة اشفَعی لی فی الجنة فإنّ لَکِ عِندَ الله شأناً من الشأن- ای فاطمه! مرا در بهشت (یا برای رفتن به بهشت) شفاعت بفرما؛ چراکه همانا تو در نزد خداوند دارای شأن و منزلت بلندی هستی" اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) به مقامی رسیده است که حقّ شفاعت دارد و همه بزرگان، علما و زائران در کنار بارگاه ملکوتی کریمۀ اهل بیت درخواست شفاعت دارند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: امام امت(ره) یکی از فرزندان حوزه علمیه قم است حوزه ای که خداوند درکنار تربت پاک این بانوی بزرگوار ایجاد کرد و از فیض نورانیت ایشان بهره مند نمود .

مدیر ارشد امتیاز به خبر :