یکشنبه 18 شهریور 1403
EN

نگارخانه

در نخستین نشست مسئولان حوزه حج پس از عملیات حج 1403 عنوان شد، با عنایات الهی حج امسال در آرامش زائر و رعایت همه برنامه های مهم به پایان رسید

  • 02 مرداد 1403
  • 12:47
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 36 بازدید
  • Article Rating

با عنایات الهی حج امسال در آرامش زائر و رعایت همه برنامه های مهم به پایان رسید

در نخستین نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت پس از عملیات حج 1403 سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: حج امسال با عنایات الهی در آرامش زائر و رعایت همه برنامه های مهم ولی در شرایط سخت به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اعلام این مطلب و اشاره به گرمای شدید و محدودیتهای کشور میزبان اعلام کرد که تعداد فوتی های حج امسال نسبت به حج گذشته حدود 37 درصد کاهش یافت.
وی تاکید کرد: حجاج ایرانی توانستند برنامه های عبادی خود را به خوبی انجام دهند و با تدابیر صورت گرفته برنامه های مختلف از جمله مراسم برائت ، رفت و برگشت زائران، انتخابات و... با عزت، حکمت و مصلحت انجام شد و تلاش همه خدمتگزاران قابل تقدیر است.
در این جلسه که آقایان محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل ایران ایر نیز شرکت داشتند در باره برنامه ریزی های صورت گرفته برای پروازها در حوزه های اربعین ، عتبات عالیات و سفرهای عمره تبادل نظر بعمل آمد و به افزایش درخواست ها برای سفرهای هوایی در اربعین اشاره شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر حفظ شان زائران در پروازهای حج، به ابراز محبت و رضایت حجاج از خدمات ارائه شده بر طبق نظرسنجی ها اشاره کرد و مدیرعامل هما هم گفت: حج 1403 آرامترین و کم تاخیرترین عملیات ایران ایر در دهه های گذشته در حوزه حج بود که نتیجه کار تیمی و تغییراتی است که در مدل مدیریت پروازهای حج داده شد.
سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت نیز از خدمات مجموعه هواپیمایی در انتقال و بازگرداندن حجاج تقدیر و آن را نتیجه کار و تلاش جهادی و موفقیت این مجموعه در سایه تحریم های ظالمانه توصیف کردند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین از مجموعه هواپیمایی خواست که استفاده از فرودگاه طائف را در سفرهای حج و عمره پیگیری کنند و تصریح کرد: لازم است برای کاهش ماندگاری حجاج در عربستان تدابیر مناسب برای سال های آینده اتخاذ و عملی شود.
در ادامه این جلسه، آقای ناصر حویزاوی مسئول دفترنمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان در ارتباط تصویری از مکه از وضعیت دو نفر بازداشتی در این کشور، دو بیمار بستری در بیمارستان های مدینه و مکه و پیگیری های انجام شده برای انتقال پیکر یکی از جان باختگان دفن شده در عربستان گزارش داد و گفت: در خصوص برگزاری عمره زائران ایرانی با مسئولان وزارت حج عربستان هماهنگی و مکاتبه شده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم از وی خواست که برای استیفای حقوق زائران از شرکت های طرف قرارداد در کشور میزبان از هیچ تلاشی فروگذاری نکند و ابراز امیداواری کرد که دو زائر بازداشتی با پیگیری های انجام شده هر چه زودتر به میهن اسلامی بازگردند.
بر اساس این گزارش، آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز از اقدامات و برنامه ریزی ها و آسیب شناسی انجام شده و نوآوری ها در عملیات حج 1403 گزارش داد و به تسویه حساب با شرکت های طرف قرارداد بلافاصله بعد از خروج کاروان ها از عربستان اشاره کرد.
این جلسه با گزارش آقایان نصراله فرهمند مدیرعامل موسسه عمره سعادت درباره برنامه ریزی برای اعزام عمره گزاران به سرزمین وحی با توجه به ظرفیت هواپیمایی و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره پروازهای عتبات و تاثیرنرخ بلیت هواپیما در قیمت بسته های ارائه شده به زائران ادامه یافت و سپس حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برنامه های این کمیته را که با همکاری دانشگاهها و موسسات مختلف در داخل و عراق و عتبه ها در اربعین امسال برگزار خواهد شد، تشریح کرد.
آقای دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز تصریح کرد: پیرو تاکید رئیس جمعیت هلال احمر، امسال تلاش داریم که خدمات بهتری را به زائران اربعین ارائه دهیم.
سرپرست حجاج ایرانی هم درپایان بر لزوم پرداختن به سبک زندگی اربعینی با همکاری موسسات پژوهشی و دانشگاهی و اطلاع رسانی به زائران تاکید کرد و از رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خواست راهکارهای مختلف در راستای گسترش فعالیت و برنامه های فرهنگی با توجه به توان اجرا، نیاز و شرایط مورد توجه قرار گیرد.

مدیر ارشد امتیاز به خبر :