شنبه 06 مرداد 1403
EN

نگارخانه

با رهروان حج 1403/ ورود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت به مکه/ارتقا سطح خدمات اجرایی نسبت به سنوات قبل

  • 16 خرداد 1403
  • 12:53
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 71 بازدید
  • Article Rating

 

ورود نماینده ولی فقیه  در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت به مکه/ارتقا سطح خدمات اجرایی نسبت به سنوات قبل

 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع ، وارد مکه مکرمه شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع امسال ، در اولین دقایق بامداد چهارشنبه 16 خرداد ماه وارد مکه مکرمه شدند و در هتل محل ستاد مورد استقبال گرم و صمیمی مدیر عملیات حج تمتع، شماری از معاونان و کارکنان بعثه و سازمان حج و زیارت و اعضای ستاد مکه مکرمه قرار گرفتند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه که غروب سه شنبه مدینه را به مقصد مکه مکرمه ترک کرده بودند همراه و همدل با زایران پس از محرم شدن در میقات شجره، با قطار سریع السیر حرمین به مقصد عزیمت کردند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب ، آقای حسینی و دست اندرکاران حج تمتع در قطار سریع السیر مدینه به مکه نیز از نزدیک در جریان روند عزیمت و نقل و انتقال زایران قرار گرفتند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در حاشیه این مراسم در گفتگویی اظهار کرد:به زائران عزیز توصیه می‌کنم از فرصتی که در اختیار دارند نهایت بهره را ببرند و از بالا بردن معرفت دینی و حضور در مسجدالحرام برای ختم قرآن غافل نشوند.
حجت‎‌الاسلام والمسلمین نواب همچنین از زائران بیت‌الله الحرام خواست که قوانین و دستورالعمل‌های کشور میزبان را رعایت کنند.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: موسم حج هر سال همیشه با توجه به شراط محیطی، زمانی، برنامه‌ای و جهانی آن نسبت به موسم‌های حج سال‌های گذشته متفاوت است و در همین راستا، حج امسال از نظر اجرایی و فرهنگی تمایزاتی با حج سال‌های قبل داشته است. در موسم حج امسال ما رئیس‌جمهور بزرگوار را از دست دادیم و هیچ وقت در دوران حج تمتع برپایی انتخابات نداشته‌ایم، اگرچه سال‌های قبل در دوران حج عمره شاهد انتخابات بوده‌ایم که این دو مسئله(از دست دادن رئیس‌جمهور و انتخابات) حج امسال را از نظر سیاسی در مقایسه با سال‌های گذشته متمایز کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب اضافه کرد: در طول حج‌های گذشته شاهد این نبودیم که بخشی از پیکر جهان اسلام شاهد چنین جنایات وحشتناکی باشد. همچنین، مسئله برائت در حج امسال در حالی است که مناطق مختلف جهان شاهد برائت جهانی از استکبار و اقدامات استکباری است.
وی گفت: ابراهیم‌شناسی و ارائه درس‌هایی درباره سیره حضرت ابراهیم(ع) از ویژگی‌های بخش فرهنگی حج امسال بوده و همچنین در زمینه کاهش کارگزاران حج، ارائه خدمات به زائرین و انتقال آن‌ها فعالیت خوبی صورت گرفته است. در زمینه پزشکی نیز توانایی جسمی زائران مورد بازنگری قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که زائران با سلامتی و حجی مقبول به کشور برگردند و گفت: حج امسال در مقایسه با تمام حج‌های قبل و بعد از انقلاب از نظر تعداد کارگزار به زائر، کمترین میزان کارگزار حج را داشته است.
وی در ادامه به خدمات‌ کشور میزبان اشاره کرد و گفت: از تمامی کسانی که به زائران خدمت می‌کنند، قدردانی می‌کنم، و همچنین از تمامی افرادی که از کشورهای مختلف برای خدمت به زائران بیت‌الله الحرام به این سرزمین آمده‌اند، نهایت تشکر را دارم.

**ورود 70 هزار نفر از زایران کشورمان به سرزمین وحی

رییس سازمان حج و زیارت در حاشیه مراسم استقبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحمدالله عملیات به خوبی و به صورت روان ، طبق برنامه ریزی ها در حال انجام است و تا پایان روز 15 خرداد ماه حدود 70 هزار نفر از زایران کشورمان وارد سرزمین وحی شده اند که تاکنون نزدیک به 60 هزار نفر از زایران در مکه مکرمه حضور دارند و فقط 10 هزار نفر در مدینه النبی به سر می برند.
وی در خصوص کاهش عوامل نیز اظهار کرد: براساس برنامه ریزی ها تعدادی از عوامل را کاهش دادیم تا تعداد بیشتری از زایران چشم انتظار و در نوبت اعزام به این سفر مشرف شوند.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سطح خدمات اجرایی نسبت به سنوات قبل ارتقا یافته است گفت: خدمات رسانی در برنامه هایی همانند اسکان، حمل و نقل و .... افزایش یافته است و این مرهون تلاش های همه دست اندرکاران می باشد.
حسینی با اشاره به نقل انتقال زایران از مدینه به مکه و بالعکس گفت: امسال براساس برنامه ریزی ها همه زایران با قطار سریع السیر حرمین انتقال می یابند.
وی افزود: قطار سریع السیر توانسته مسیر 8 ساعته ای که زایران در گذشته با اتوبوس طی می کردند را به حدود 2 ساعت و 20 دقیقه کاهش دهد که این مهم ثمرات بی شماری را در عدم خستگی زایران و همچنین رفاه حال آنان به عهده دارد.
حسینی درباره موضوع اسکان نیز گفت: امسال از کف گروههای قیمتی، یک گروه را حذف کردیم و این بدین معنا است که افزایش کیفیت هتل ها را دنبال می کنیم.
وی تصریح کرد: با عنایت الهی برنامه ریزی ها در حال انجام است و امیدواریم حجی مقبول و سعی مشکور برای عزیزان باشد.

مدیر ارشد امتیاز به خبر :