شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: «عمره» نور است /ضرورت بهره مندی معتمرین از لحظه لحظه های معنوی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت توصیه هایی را به زایران عمره مفرده مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، درآیین بدرقه نخستین کاروان عمره گزار ایرانی که صبح امروزدوشنبه (3 اردیبهشت) در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی توصیه هایی به عمره گزاران عازم سرزمین وحی برای بهره برداری هرچه بهتر از این سفر معنوی بیان کرد.
سرپرست حجاج ایرانی خطاب به زائران خانه خدا که امروز در قالب نخستین کاروان عمره گزار بعد از یک وقفه نه ساله عازم مدینه منوره شدند، اظهار داشت: اخلاص در کار بسیار مهم است و کاری که مبتنی بر اخلاص باشد ماندگار خواهد بود، امام راحل (ره) هر کاری که می‌کردند برای خدا بود و برای همین هیچگاه از مسیری که طی کردند، پشیمان نشدند.
سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: تلاش کنید شناخت و اطلاعات خود را از اهداف و برنامه های سفرهای حج و عمره بیشتر کنید و از فرصت‌ حضور در جلساتی که در سرزمین وحی برگزار می‌شود بیشترین استفاده را ببرید.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه در این سفر معنوی باید قدر فرصت‌ها را دانست از حاضران خواست حال که عازم این سفر هستند از لحظه لحظه آن بهره برده و قدرشناس فرصت‌ها باشند.
وی گفت: شما عزیزان ۹ سال انتظار کشیدید و کلی هزینه کرده‌اید تا عازم این سفر معنوی شوید، افردا بسیاری برای حضور درسفرعمره ثبت نام کردند، اما قبل از آن که عازم سرزمین وحی شوند از دنیا رفتند.
وی با بیان اینکه استفاده نکردن از فرصت ها در این سفر، غصه‌های فراوانی را در پی خواهد داشت، افزود: عمره نور است، در این سفر برای خودتان و نسل تان دعا کنید. وضعیت امروز فرزندان من و شما از نسل گذشته پیچده و سخت‌تر است چرا که دین داری سخت‌تر شده است.
وی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و بی تفاوتی حامیان این رژیم اشغالگر نسبت به نسل کشی در غزه گفت: درکنار کعبه برای فرزندانمان دعا کنید و به یاد تمام مسلمانان بویژه مسلمانان فلسطینی باشید که هر روز بدست نظامیان دشمن اشغالگر شهید می شوند.
نماینده ولی فقیه در امور حج با تاکید بر اینکه در روایت‌ها آمده است که نعمت سلامتی و امنیت را باید قدر دانست، اظهار داشت: برادران و خواهران مسلمان ما در غزه در وضعیت بسیار دشواری هستند و از گرسنگی رنج می برند.
وی در پایان، حضور برادران و خواهران شیعه و اهل سنت در این آیین را نشاندهنده گوشه ای از همدلی و وحدت در میان مردم ایران دانست و زائران را به افزایش شناخت از اعمال، اسرار، معارف و مناسک حج و عمره توصیه کرد.
حجت‌الاسلام نواب همچنین از تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های فعال و یاری‌گر در زمینه راه اندازی مجدد سفرهای عمره و برگزاری مراسم حج پیش رو تقدیر کرد.

مدیر ارشد امتیاز به خبر :