شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

نگارخانه

پیام به مناسبت فرارسیدن شب‌های قدر

 

  پیام به مناسبت فرارسیدن شب‌های قدر

 

روابط عمومی سازمان حج و زیارت در پیامی فرارسیدن شب‌های پربرکت قدر را فرصت مغتنمی برای راز و نیاز دانست و ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) را تسلیت گفت


متن پیام روابط عمومی سازمان حج وزیارت به شرح ذیل می‌باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ ﴿١﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ ﴿٢﴾ لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿٣﴾ تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ ﴿٤﴾ سَلامٌ هِیَ حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿٥﴾ 

رمضان، ماه بهار قرآن است که پروردگار عالم به عنوان یکی از نعمات بزرگ خود به منظور شستشوی وجود هستی از گناهان به انسان اعطاء کرده تا با توبه و استغفار، بهترین دستاورد را برای خود رقم بزند.
و اینک شب های قدر اوج معنویت ، اخلاص، عشق ، پاکی ، مودت ، همدلی و عبودیت در ماه مبارک رمضان از راه رسیده تا زندگی انسان تحولی عظیم یابد.

شب نزول آیات رحمت الهی مجالی است تا با تاسی به پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین از خداوند طلب مغفرت کنیم و حال آن که در این شب مقدرات انسان ها رقم می خورد.
شب قدر از برترین، پرفضیلت ترین و پررمز و رازترین شبهای سال است که خداوند متعال در قرآن مجید، ارزش این شب ها را برتر از هزار ماه بیان کرده است.
در این شب گرانقدر ملائکه دسته دسته بر زمین فرود می آیند تا چشمان خسته و خیس شبزنده داران را با گلاب بهشتی بشویند و غبار خطا را با عطر فردوس از دل ها آنها بزدایند.
با آغاز شب های پربرکت قدر مظهر عدالت، آزادگی و جوانمردی حضرت علی (ع) توسط شقی ترین انسان روی زمین و با شمشیر تحجر و جهالت در محراب مسجد ضربت می خورد و جهان را یتیم می کند.
ما نیز در این ایام نورانی از قلب های پاک و دوست داشتنی هموطنان طلب دعای خیر داریم .
در این شب های نورانی برای یکدیگر و موفقیت و سلامت هم در طول یکسال اینده دعا نماییم.

مدیر ارشد امتیاز به خبر :