پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

نگارخانه

توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به کارگزاران/اهتمام به خوش خلقی و مراقبت در رفتار

توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به کارگزاران/اهتمام به خوش خلقی و مراقبت در رفتار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در همایش آموزشی مدیران وکارگزاران حج منطقه دو کشور در استان اصفهان ضمن تقدیر از مسئولین برگزاری این همایش، شهادت حضرت حمزه عموی پیامبراسلام (ص) را گرامی داشت و گوشه ای از رشادت های این شهید بزرگوار را بیان کرد.
وی توجه به یوم الاحد در روایات را نشانه عظمت این روز بزرگ و حوادث آن دانست و مقام والای حضرت حمزه و یاران پیامبر اسلام در یوم الاحد را ستود.

وی افزود: از بانوی بزرگوار(عمه جابر بن عبدالله انصاری) در حالی که پیکر بی جان سه تن از عزیزانش را به سوی مدینه حمل می نمود سوال کردند چه خبر از احد که درپاسخ گفت: بشارت می دهم که پیامبر عزیز اسلام زنده هستند و این نشانه بزرگواری و ارادت این بانو به اسلام و شخص پیامبر اکرم می باشد.

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت در ادامه خصوصیات پیامبر اسلام (ص) را برشمرد و از حاضران خواست در خدمت رسانی به زائرین سفر معنوی حج تلاش کنند پیامبر اکرم را الگو قرار داده و از رفتار وکردار وسخنان خود مراقبت نمایند.

وی توجه به احوال همه افراد کاروان در همه حال، اهمیت دادن به حضور در جمع و دیدار با آنان، بیان سخنان کوتاه و پرمحتوی، خوش خلقی و داشتن اخلاق نیکو، توجه به خانه و خانواده درهمه حال را از خصوصیات بارز رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و اله دانست و تاکید کرد: همه ما کارگزاران باید این خصوصیات نیک را در سفرحج تمتع سرلوحه رفتار وکردار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تبسم همیشگی بر لبان پیامبر(ص) را نشاندهنده اخلاق خوب آن حضرت عنوان و مدیران را به برخوردخوش و مدارا با زائرین توصیه کرد.

وی همچنین مسئولیت خطیر کارگزاران را در خدمت رسانی به زائران گوشزد کرد و گفت: شما در مقابل این عزیزان مسئول بوده و باید به نحو احسن به حجاج خدمت کنید و به این نعمت الهی که نصیبتان شده است، افتخار نمائید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان سخنان خود از علما، دانشمندان و شخصیتهای بزرگی که در اصفهان می زیسته اند، یاد کرد و ضمن تقدیر از تهیه کلیپ اصفهان شناسی، به سایر استانها پیشنهاد کرد برای تهیه کلیپ درجهت شناساندن نقش استان خود در انقلاب اسلامی و تقدیم سروقامتان همیشه جاوید و خدمت به برنامه های اسلامی اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری دیگر سخنران این همایش بود که به بیان برنامه های فرهنگی ویژه زائرین حج 98 پرداخت.

وی با اشاره به توزیع بسته های معرفت در بین زائرین و تغییراتی که نسبت به سال قبل درنحوه توزیع این بسته ها اعمال شده است، از روحانیون و مدیران خواست حجاج را در انتخاب این بسته ها در سامانه زائرین یاری کنند تا آنها بتوانند از این محصولات استفاده کرده و بهره بیشتری ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با اشاره به تعداد روحانیون، معین و معینه های اعزامی به حج امسال لزوم اهتمام مدیران به امور فرهنگی زائرین را درهماهنگی و تعامل با کارگزاران فرهنگی یادآور شد و درباره نحوه گزینش رابطین فرهنگی مجموعه ها و وظایف آنها توضیحاتی بیان کرد.

مدیر ارشد امتیاز به خبر :